Lekcja 8, Korczak

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Blok tematyczny: Prawa dziecka

Temat: Znam swoje prawa – stacje zadaniowe.

Klasa: Edukacja wczesnoszkolna.

Czas trwania: 45 min.

Cele:

Uczeń:

-          zna swoje prawa,

-          potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce

-          potrafi poprawnie posługiwać się językiem ojczystym,

-          umie uzasadnić swoją wypowiedź,

-          umie ocenić swoje wiadomości

Metody:

-          słowne- rozmowa, objaśnienie,

-          działalność praktyczna- wykonywanie ćwiczeń.

Formy pracy: indywidualna.

Pomoce dydaktyczne:

-         karty pracy dla uczniów,

-         pacynka,

-         karty z wzorami wykonania zadań,

-         kolorowanki,

-         puzzle.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przebieg lekcji

1.      Poinformowanie o temacie lekcji:

N.: Dzisiaj utrwalimy wiadomości i umiejętności związane z prawami dziecka.

2.      Stacja 1:

W kopercie znajdują się kartki z nazwami praw dziecka i z nazwami innym praw. Zadanie polega na uporządkowaniu tych praw i wklejeniu kartek do odpowiednich rubryk tabeli. Zał.1, s. 27

Zadanie uczeń może sobie zaliczyć, jeśli nie popełnił błędów. Poprawność wykonania zadania porównuje z wzorem. Zał. 2. s. 28

3.      Stacja 2:

Obok opisu (obowiązku) napisz, jakie to prawo. Zadanie uczeń może sobie zaliczyć zadanie, jeśli nie popełnił więcej niż 1 błąd. Poprawność wykonania zadania porównuje z wzorem. Zał. 3, s.29; zał. 4, s. 30

4.      Stacja 3:

Każde dziecko otrzymuje test. Zadanie polega na zaznaczeniu jednej poprawnej odpowiedzi z czterech możliwych. Zadanie uczeń może sobie zaliczyć, jeśli nie popełnił błędów lub popełnił 1- 2 błędy. Poprawność wykonania zadania porównuje z wzorem. Zał. 5, s. 31; zał. 6, s. 32

5.      Stacja 4:

Dzieci piszą kilkuzdaniową wypowiedź na temat: Uzasadnij, dlaczego w życiu jest ważna znajomość swoich praw.

Zadanie sprawdza i zalicza nauczyciel.

6.      Stacja 5 – zadanie dodatkowe dla uczniów, którzy wcześniej wykonali w/w zadania:

-          Pokolorowanie obrazka zgodnie z kodem. Zał. 7, s. 33

-          Ułożenie obrazka z części. Zał. 8, s. 34, 35.

7.      Samoocena wykonanych zadań:

Uczniowie kolorują kartkę z wybranym napisem.

8.      Podsumowanie lekcji i pożegnanie z Maciusiem.

Maciuś: To już moja ostatnia wizyta. Bardzo cieszę się, że znacie swoje prawa. Myślę, że nie zdarzy się wam nic złego, a jeśli nawet, to będziecie wiedzieli, kogo poprosić o pomoc. Do widzenia. Cześć!

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • leborskikf.pev.pl
  •