Lekcja wprowadzająca ze stopniowania przymiotników kl. 5, konspekty lekcji podstawówka - język polski
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Język polski - klasa Va
22.02.2013
Temat lekcji: Stopniujemy przymiotniki - lekcja wprowadzająca.
Cel ogólny:
- uczeń wie jak stopniować przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- pamięta czym jest przymiotnik
- podaje przykłady przymiotników
- umie określić rodzaj przymiotnika
- poznaje sposoby i rodzaje stopniowania przymiotników
Metody kształcenia:
- metoda zajęć praktycznych
Formy pracy:
- zbiorowa
- indywidualna
Środki dydaktyczne:
- podręczniki
- zeszyty ćwiczeń
- kolorowy zeszyt, zakreślacz, książka
Przebieg lekcji:
I. WPROWADZENIE
1. Zapisanie tematu lekcji.
2. Przypomnienie informacji o przymiotniku.
3. Podanie przez uczniów kilku przykładowych przymiotników.
II. CZĘŚĆ WŁAŚCIWA
1. Robienie zadań z podręcznika:
a) podkreślenie w tekście przymiotników wraz z określanymi przez nie rzeczownikami i wstawienie ich do ramki. Określenie ich rodzaju.
b) podzielenie rzeczowników z przymiotnikami na trzy grupy w zależności od ich rodzaju.
c) ustalenie rodzaju przymiotników.
2. Zrobienie zadania z zeszytu ćwiczeń.
3. Przedstawienie stopniowania przymiotników na przykładzie zieleni zeszytu, zakreślacza i książki
4. Określenie który stopień przymiotnika jest najdłuższym wyrazem przez ucznia
5. Zapisanie do zeszytu definicji stopniowania przymiotników, rodzajów stopniowania i przymiotników stopniujących się nieregularnie.
6. Uczeń uzupełnia zdania przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym.
III. ZAKOŃCZENIE
1. Zadanie pracy domowej: zrobienie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń.