Lekcje Nauki Pływania, SCIAGI

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

15-GODZINNY KURS PODSTAWOWEJ NAUKI PŁYWANIA

Lekcja 1

Zajęcia prowadzone na płytkiej części basenu

Zadania główne

Lekcja organizacyjna. Określenie stopnia oswojenia z wodą

 

Zadania szczegółowe

Zapoznanie uczniów z regulaminem pływalni i zajęć

Kształtowanie umiejętności współpracy w zespole.

 

Ilość osób-12

Pomoce dydaktyczne-deski pływackie-12szt. Hula hopy-4 szt.

Czas trwania lekcji-45min

Metoda-kompleksowa

Forma-gier i zabaw

 

Część wstępna-12min.

1. Zbiórka w szeregu, powitanie, sprawdzenie listy, podanie zadań lekcji

2. Omówienie regulaminu pływalni i zajęć

3. Rozgrzewka na brzegu basenu

-podskoki w miejscu

-krążenia ramion jednorącz, oburącz, naprzemianstronnie, w miejscu i w połączeniu z podskokami

-seria przysiadów 3x10

-skłony i skrętoskłony tułowia

4. Zeskoki do wody z siadu na brzegu basenu

5. Brodzenie w wodzie do pasa w formie indywidualnej i grupowej ze współzawodnictwem

6. j.w. woda po szyje

7. Obmywanie i zanurzanie twarzy

8. Zabawa „spłoszone mewy”- dzieci brodzą w wodzie w odległości 2-3m od brzegu. Na sygnał prowadzącego jak najszybciej chwytają brzeg

 

Część główna- 25min

9. Zanurzanie twarzy w ustawieniu przy brzegu

10. W ustawieniu j.w. seria przysiadów z wydechami do wody

11. Zabawa „kołyska”- W wodzie do piersi uczniowie dobrani w parach trzymają się za ręce i wykonują na przemian głębokie przysiady do pełnego zanurzenia z wydechem do wody

12. Zeskoki do wody z półprzysiadu, przysiadu i pozycji stojącej

13. „Zabawa z kółkami”- w grupach 2-3 osobowych uczniowie trzymają RR leżący na wodzie hula hop.Na sygnał prowadzącego wejście do środka i wyjście na zewnątrz poprzez zanurzenie

14. Skoki do kółka

15. Leżenie na piersiach. Deska między NN, RR trzymają za brzeg basenu

16. Leżenie na grzbiecie j.w.

 

Część końcowa- 8min

17. Zabawa „kucany berek”

18. Zbiórka w szeregu, omówienie lekcji, pożegnanie.

 

 

 

Lekcja 2

Zajęcia prowadzone na płytkiej części basenu

 

 

Zadania główne

Gry i zabawy oswajające z wodą. Zeskoki do wody na nogi.

 

Zadania szczegółowe

Kształtowanie określonych nawyków ruchowych

Zapoznanie uczniów z grami i zabawami które można przeprowadzić w środowisku wodnym

 

Ilość osób-12

Pomoce dydaktyczne- deski pływackie 12, piłki gumowe 4.

Czas trwania lekcji-45min.

Metoda- kompleksowa

Forma- gier i zabaw

 

 

Część wstępna-12min.

1. Zbiórka w szeregu, powitanie, podanie zadań lekcji.

2. Rozgrzewka na brzegu basenu

-luźne podskoki w połączeniu z krążeniami RR

-3x10 seria przysiadów

-skłony i skrętoskłony tułowia

-w siadzie w odchyleniu praca NN do kraula na grzbiecie

3. Skoki do wody z siadu, półprzysiadu i stojąc w formie zabaw ze współzawodnictwem

4. Obmywanie i zanurzanie twarzy. Zanurzanie głowy w przysiadzie

5. Zabawa „spłoszone mewy” patrz lekcja 1 punkt 8

 

Część główna- 25min.

6. „Wyścig ryb”- zawody na drugi brzeg i z powrotem. Start z brzegu basenu

7. J.w. na przeciwległym brzegu wyjście z wody i dowolny skok

8. j.w. uczniowie stoją na dwóch brzegach basenu-współzawodnictwo w drużynach

9. Seria przysiadów przy brzegu-wydechy do wody

10. Zabawa „gejzery”- w rozsypce wypuszczanie powietrza pod wodą

11. wydechy do wody w opadzie tułowia z deską

12. Zabawa „wesołe foki”- przysiad z zanurzeniem głowy i wyprostowanymi RR w górę. Na sygnał prowadzącego dzieci klaszczą wydychając powietrze.

13. Ochlapywanie się wodą- walka strażaków

14. Zabawa „kołyska” z wydechem do wody- patrz lekcja 1 punkt 11

Zwracamy uwagę aby we wszystkich zabawach dzieci nie obcierały twarzy

15. Leżenie na piersiach deska między NN. Na sygnał uczniowie puszczają deskę i pracują NN do kraula.

16. J.w. tylko na grzbiecie

 

Część końcowa- 8min.

17. Zabawa „kucany berek”

18. „Zabawa z piłkami”- w grupach 2-3 osobowych rzuty piłką do partnera. Po chwycie pełne zanurzenie, wydech i podanie do kolegi.

19. Zbiórka w szeregu, omówienie lekcji, pożegnanie.

 

Lekcja 3

Zajęcia prowadzone na płytkiej części basenu

 

 

Zadania główne

Ćwiczenia wypornościowe „korek” „meduza”. Wstępne ćwiczenia oddechowe

 

Zadania szczegółowe

Kształtowanie świadomości uczniów o pływalności ciała ludzkiego

Zapoznanie uczniów z ćwiczeniami wypornościowymi

 

Ilość osób-12

Pomoce dydaktyczne-piłeczki do tenisa stołowego 12, deski 12

Czas trwania lekcji-45min

Metoda-kompleksowa

Forma-gier i zabaw, pokaz, objaśnienie

 

Część wstępna-12min

1. Zbiórka w szeregu, powitanie, podanie zadań lekcji

2. Rozgrzewka na brzegu basenu

-krążenia RR w różnych płaszczyznach

-skłony i skrętoskłony tułowia

-praca NN do kraula na grzbiecie w siadzie

-3x10 seria przysiadów

3. Zabawa „ryby w sieci”- w wodzie do piersi dzieci podają sobie ręce tworząc koło. Na sygnał pozostali uczniowie próbują uciec z sieci pod RR kolegów

4. Zabawa „dni tygodnia”- p.w. jak wyżej, uczniowie wyliczają dni tygodnia. Na niedziele wyskakują do góry i zanurzają się w wodzie

 

Część główna- 25min

5. Przedmuchiwanie piłeczki tenisowej na drugi brzeg

6. Wydmuchiwanie powietrza z garści

7. Wdechy i wydechy do wody w pochyleniu

8. Ćwiczenie przygotowawcze do korka-w wodzie do pasa podskok z podciągnięciem kolan do brody i chwytem oburącz za podudzia

9. Zabawa „wyścig ryb” patrz lekcja 2 punkt 7

10. Ćwiczenie „korek”

11. Leżenie na piersiach z pomocą współćwiczącego

-deska między NN

-bez deski

12. Ćwiczenie „meduza”

13. Leżenie na grzbiecie z pomocą współćwiczącego

14. Zabawa „karuzela”

15. Praca NN do kraula na piersiach

-z deską z odległości 2.5m dopłynięcie do brzegu basenu

-z deską z odległości 5m dopłynięcie do brzegu basenu

- j.w. 7.5m j.w

 

Część końcowa-8min

16. Zabawa Kucany berek”

17. „Kto pierwszy po deskę” sześciu uczniów współzawodniczy o zdobycie deski- 5szt. Odmiana sztafety australijskiej. Technika poruszania się w wodzie dowolna

18. Zbiórka w szeregu, omówienie lekcji, pożegnanie

 

Lekcja 4

Zajęcia prowadzone na płytkiej części basenu

 

Zadania główne

Leżenie na piersiach i na grzbiecie. Doskonalenie ćwiczeń oddechowych

 

Zadania szczegółowe

Kształtowanie i korekcja wad postawy

Zapoznanie uczniów z wpływem pływania na układ oddechowy

Wpojenie zasad koleżeństwa i współpracy ze współćwiczącym

 

Ilość osób-12

Pomoce dydaktyczne- deski 12 szt

Czas trwania lekcji- 45min

Metoda- kompleksowa, pokaz, objaśnienie

 

Część wstępna- 12min

1. Zbiórka w szeregu, powitanie, podanie zadań lekcji

2. Rozgrzewka na brzegu basenu

-krążenia RR w różnych płaszczyznach

-skłony i skrętoskłony tułowia

-praca NN do kraula A i B

-3x10 seria przysiadów

-luźne podskoki

3. Zabawa dni tygodnia

4. Korek, meduza

 

Część główna- 25min.

5. Skoki do wody z półprzysiadu, przysiadu, pozycji stojącej

6. Leżenie na grzbiecie z pomocą współćwiczącego

7. j.w. z półzwisu

8. j.w. z deską praca NN

9. j.w. samodzielne praca NN

10. Leżenie na piersiach z pomocą współćwiczącego

11. j.w. z deską praca NN

12. j.w. samodzielne praca NN, strzałka

13. Zabawa „kołyska” z wydechem powietrza do wody

14. Praca NN do kraula A przy ścianie basenu –wydechy do wody

15. j.w. z deska

-z odległości 5m dopłynięcie do brzegu pływalni

- j.w. 7.5m j.w.

- j.w. 10m j.w.

 

Część końcowa- 8min

16. Zabawa „wózek” uczeń leży na piersiach RR wyprostowane. Partner ciągnie go za nadgarstki na drugi brzeg, zmiana

17. Zbiórka w szeregu, omówienie lekcji, pożegnanie

 

 

 

Lekcja 5

Zajęcia prowadzone na płytkiej części basenu

 

 

Zadania główne

Poślizg na piersiach. Skoki i spady do wody.

 

Zadania szczegółowe

Zapoznanie uczniów z wieloma możliwościami wejścia do wody

Kształtowanie obszerności ruchów w stawach

Niesienie pomocy podczas zajęć w wodzie

 

Ilość osób- 12

Pomoce dydaktyczne- hula hop 4

Czas trwania lekcji- 45min

Metoda- kompleksowa

Forma-gier i zabaw, pokaz, objaśnienie

 

Część wstępna- 12min

1. Zbiórka w szeregu, powitanie, podanie zadań lekcji

2. Rozgrzewka na brzegu basenu

-krążenia RR

-sploty dłoni za plecami

-praca NN do kraula B w siadzie i podporze

-skłony i skrętoskłony tułowia

3. Skoki do kółka hula hop

4. Zabawa z kółkami patrz lekcja 1 punkt 12

 

Część główna- 25min

5. Zabawa „dni tygodnia”

6. Zabawa ”kołyska”

7. Korek, meduza

8. Leżenie na piersiach-z deską i bez deski, wydechy do wody

9. Leżenie na grzbiecie - j.w. j.w.

10. Poślizg na piersiach

11. Praca NN do kraula A a piersiach po poślizgu

12. Skoki i spady do wody po szyje

-z pozycji stojącej RR wzdłuż tułowia

- j.w. RR wyprostowane w górze

- j.w. skok na „bombę” pozycja kuczna

-spad do wody z przysiadu przodem

- j.w. tyłem

- j.w. z leżenia przodem

- j.w. tyłem

UWAGA: w wodzie stoją dwaj uczniowie zmieniają się którzy asekurują skaczących

 

Część końcowa- 8min

13. Zabawa „karuzela” z pracą NN na sygnał prowadzącego

14. Samodzielne leżenie na grzbiecie z deską

-pod głową

-na piersiach

-przy biodrach RR proste w łokciach

15. Zbiórka w szeregu, omówienie lekcji, pożegnanie

 

Lekcja 6

Zajęcia prowadzone na płytkiej części basenu

 

 

Zadania główne

Nauka pracy NN do kraula na piersiach i na grzbiecie

 

Zadania szczegółowe

Kształtowanie siły mm nóg

Zapoznanie uczniów z prawidłową pracą NN w kraulu A i B

Wpajanie zasad wzajemnej pomocy podczas zajęć w wodzie

 

Ilość osób- 12

Pomoce dydaktyczne- deski pływackie 12szt.

Czas trwania lekcji- 45min

Metoda- kompleksowa

Forma- gier i zabaw, pokaz, objaśnienie

 

Część wstępna- 12min

1. Zbiórka w szeregu, powitanie, podanie zadań lekcji

2. Rozgrzewka na brzegu basenu

-krążenia RR w różnych płaszczyznach

-skłony i skrętoskłony tułowia

-praca NN do kraula B w siadzie i w podporze

-seria przysiadów 3x10

3. Zabawa „wyścig ryb”

 

Część główna- 25min

4. Leżenie na piersiach deska między NN- oddychanie do wody

5. praca NN do kraula A z oddychaniem do wody

-z odległości 5m, 7.5m, 10m dopłynięcie do brzegu basenu

6. Leżenie na grzbiecie deska między NN, RR trzymają brzeg basenu

7. j.w. deska pod głową, na piersiach, przy biodrach

8. Praca NN do kraula B j.w.

 

Część końcowa- 8min

9. Ćwiczenia wypornościowe korek, meduza

10. Poślizg na piersiach z pracą NN

11. Zbiórka w szeregu, omówienie lekcji, pożegnanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lekcja 7

Zajęcia prowadzone na płytkiej części basenu

 

 

Zadania główne

Koordynacja pracy NN w kraulu na piersiach z oddychaniem.

Nauka poślizgu na grzbiecie

 

Zadania szczegółowe

Kształtowanie siły mm NN oraz wydolności układu oddechowego

 

Ilość osób- 12

Pomoce dydaktyczne- deski pływackie 12

Czas trwania lekcji- 45min

Metoda- kompleksowa

Forma- zadaniowa, pokaz, objaśnienie

 

Część wstępna- 12min

1. Zbiórka w szeregu, powitanie, podanie zadań lekcji

2. Rozgrzewka na brzegu basenu

-krążenia RR w różnych płaszczyznach

-skłony i skrętoskłony tułowia

-ćwiczenia poszerzające objętość w stawach

-praca NN do kraula B w siadzie i podporze

3. zabawa „karuzela”

 

Część główna- 25min

4. Leżenie na piersiach deska między NN, RR trzymają brzeg basenu wydechy do wody

5. Praca NN do kraula na piersiach przy brzegu basenu wydechy do wody

6. Leżenie na grzbiecie przy brzegu basenu deska między NN

7. Praca NN do kraula na grzbiecie deska pod głową, na piersiach, przy biodrach

8. Praca NN do kraula B, prawa R prosta za głową lewa R trzyma deskę

9. Praca NN do kraula B, zmiana rąk

10. Praca NN do kraula B, RR wyprostowane w łokciach trzymają deskę za głową

Te same ćwiczenia uczniowie starają się wykonać bez deski

11. Poślizg na grzbiecie

12. Odbicie jedną nogą od ściany basenu, deska przy biodrach

13. Pozycja j.w. bez deski

14. Pozycja j.w. RR w górze

15. Poślizg po odbiciu obunóż, RR proste w górze

16. Praca NN do kraula A z deską-6x10m, wydechy do wody

 

Część końcowa- 8min

17. Ćwiczenia wypornościowe korek, meduza

18. Zbiórka w szeregu, omówienie lekcji, pożegnanie

 

 

 

 

 

 

Lekcja 8

Zajęcia prowadzone na całej długości basenu

 

Zadania główne

Nauka elementarnych ruchów rąk w położeniu na grzbiecie.

Doskonalenie poślizgu na piersiach i na grzbiecie

 

Zadania szczegółowe

Kształtowanie siły mm rąk

Zapoznanie uczniów z prawidłową pracą RR w kraulu B

Wpajanie zasad wzajemnej pomocy i kontroli

 

Ilość osób- 12

Pomoce dydaktyczne- deski 12, hula hop 4

Czas trwania lekcji- 45min

Metoda- kompleksowa

Forma- zadaniowa, pokaz, objaśnienie

 

Część wstępna- 12min

1. Zbiórka w szeregu, powitanie, podanie zadań lekcji

2. Rozgrzewka na brzegu basenu

-ćwiczenia poszerzające objętość w stawach

-krążenia RR w różnych płaszczyznach

-skłony i skrętoskłony tułowia

-imitacja pracy RR do kraula B prawa R, lewa R, naprzemianstronna praca RR

3. Zabawa „rybak i rybki”

 

Część główna- 25min

4. Ruchy RR w kraulu B ze współćwiczącym kontrola

-prawa R

-lewa R

-naprzemianstronna praca RR

5. pozycja j.w. deska między NN indywidualnie

6. Dokładanka do kraula B z deską przy biodrach

-prawa R

-lewa R

-naprzemianstronna praca RR

7. Pozycja j.w. bez deski

8. Doskonalenie poślizgu na piersiach z pracą NN z deską, bez deski

9...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • leborskikf.pev.pl
  •