Leonardo Da Vinci - Zaginiony Manuskrypt, Poradniki i Solucje Do Gier

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
NocWięc najpierw przedmowa;)Valdo, notatnik, który musisz odnaleć to jedna z najważniejszych prac Leonarda Da Vinci.Posiadłoć, na terenie której jest ukryty, zamieszkiwana jest przez młodš damę, bliskš królowi Francji.Uprzedziłem jš o twym przybyciu, informujšc, że jeste uczniem Francesco Malzi, przyjaciela Leonarda. To zaledwie pół-kłamstwo, wszak byłe jego uczniem.Dowiedz się dlaczego przyjšłem tę propozycję. Oczywicie, potrzebuję pieniędzy, ale chcę czego jeszcze, opucić Florencję grajšc na nosie Francesco, który wyrzucił mnie ze swej pracowni.Tędy, proszę pana. Zaprowadzę pana do pańskiego pokoju.Madame Babou pragnęła pana powitać, lecz musiała wyjechać.Ale tak naprawdę to ciekawoć zachęciła mnie to tej podróży. Zawsze pocišgało mnie to, co jest moralnie niepoprawne. Co mi mówi, że ta skłonnoć czyni mnie idealnym kandydatem do prowadzenia tego dochodzenia.Tak Valdo znajduje się w swoim pokoju i mówi:Byłbym zaszczycony mogšc poznać włacicielkę, ale to opónienie daje mi pewnš przewagę. Droga otwarta na krótkie wieczorne wizyty.Mógłbym nawet znaleć pracownię Leonarda dzisiaj, z biegu.PoczštekWięc Valdo musi odnaleć pracownię Leonarda. Z komody stojšcej w rogu zabierz Dublet i Brandy. Zabieramy Nóż (który znajdziemy w biurku lub na stole w kuchni) i Węgiel (możemy znaleć w biurku lub na kredensie przy łóżku w pokoju Leonarda). Wychodzimy z pokoju i idziemy do kuchni.Na stole leży już wczeniej wspomniany Nóż, a na kredensie Butelka mleka, Olej (który zabieramy) i Jajka (bierzemy jedno). Mleko możemy nalać kotu do miski, ale ponieważ jest nieufny, wypije dopiero gdy odejdziesz. Ta czynnoć przyda się jeli chcesz aby kot cię polubił i podniesie to biały pasek w mierniku naszego sumienia. O tym dlaczego przydaje się być miłym dla kota w Rysunek na cianie, globus nieba i kot, w dziale Dzień 2.Miernik sumieniaJest doć znaczšcy w grze. Pod dwiema kolumnami (biała dobro, czerwona zło) jest miejsce na punkty bonusowe, które Valdo otrzyma za mšdre rozwišzanie problemu i.t.p. Będšc za dobrym nie może kłamać, z kolei bycie doszczętnie złym też ma swoje minusy (tak twierdzš twórcy gry, ale ja jako tego nie zauważyłam). Najbezpieczniej jest być neutralnym tj. dobro i zło równoważš się.W sali jadalnej znajdziesz Butelkę wody. Na schodach tzn. na pół-piętrze leży naszyjnik Babou, ale o nim póniej.Wejd wyżej i id w prawo - wejdziesz do sypialni Leonarda. Przejd na drugš stronę łóżka, sš tam dwie komody. Z tej przy łożu we Kartkę i, jeli jeszcze go nie masz, Węgiel. Z drugiej komody zabierz Lustro (które przyda się w odczytywaniu pisma Leonarda, gdyż pisał on pismem lustrzanym). Obok obrazu Jana Baptysty sš drzwi, które prowadzš do pracowni Leonarda i teraz mamy dwie możliwoci. Albo zdobyć klucz, albo znaleć innš drogę.1. Aby zdobyć klucz:Po pierwsze przyjrzyj się inwentarzowi, jest tam kartka, którš Valdo wzišł z kredensu. Wstaw jš do portfolio. Po jednej stronie ma jaki odbity tekst, a po drugiej cztery znaki z podpisami, które możesz odczytać za pomocš lustra. Natomiast pismo na drugiej stronie uwidoczni się po użyciu węgla; odczytasz je tak samo jak podpisy. Okazuje się, że jest to list Leonarda do Francesco, w którym opisuje gdzie jest klucz (na ramie obrazu Jana Baptysty - będziesz mógł go zabrać dopiero po odczytaniu listu) oraz, że nie miał czasu dorobić klucza do wszystkich swoich szafek, ale "znajdziesz tego, czego potrzebujesz w stopie więtego ognia w domu marzeń". Zabierz klucz i przyjrzyj się kolumnom, ale równie dobrze możesz to zrobić następnego dnia. Jednak ja opiszę to teraz. Zauważysz, że w miejscu gdzie łšczš się z górnš częciš baldachimu, znajdujš się te same znaki co na kartce. Odczytaj je i gdy Valdo trafi na znak ognia, uwiadomi sobie, że to jest włanie "więty ogień w domu marzeń". Odwiń róg dywanu, jest tam wyróżniajšca się deska. Użyj noża znajdziesz tajnš skrytkę. Zabierz zawartoć - Kartkę papieru i Spleniały klucz. Kartkę włóż do portfolio. Znajdziesz na niej podpowied co do tego, jak należy zrobić nowy klucz (opierajšc się na licie do Francesco, można stwierdzić, że ów Spleniały klucz, to forma do odlania klucza do wszystkich szafek Leonarda) oraz opis wybijania monet. Wejd do pracowni za pomocš klucza.2. Aby znaleć innš drogę:Zejd na dół i id do warsztatu (za jadalniš). Zaraz przy wejciu znajdziesz patyk oparty o komodę - we go. Na podłodze leży ogniwo. Podejd do owietlonych maszyn. Jedna służy do przecinania, a druga (ta z wiertłem i korbkš) do wiercenia dziur. Połóż patyk na tej pierwszej i nacinij pedał na dole. Po czym, jeszcze podczas działania maszyny, przesuń patyk. Zabierz obie częci i wyjd na zewnštrz. Id w prawo i zabierz drabinę. Podejd pod róg domu (tam gdzie ronie jeden krzak róży, a w górze widać otwarte okno) oprzyj drabinę o cianę i id do góry. Ale drabina była zmurszała. Musisz wymienić dwa szczeble, do czego idealnie nada się patyk, który wczeniej przepołowiłe. Po naprawieniu drabiny wejd na górę. Ale, ale, to nie jest pracownia Leonarda tylko pokój madame Babou. Jednak jeste już blisko. Podchodzisz do drzwi przy toaletce, przekręcasz klucz i wchodzisz do pracowni. To jest, że tak powiem bardziej zła możliwoć, ponieważ Babou tak czy siak dowie się, że włamałe się do jej pokoju. Ale co z tego.Jeste już w pracowni. Jeli chcesz, możesz potajemnie otworzyć list który masz przekazać madame Babou (jest to opcjonalne, jeli nie chcesz - nie musisz). Siadasz przy biurku (w szufladzie znajdziesz Monokl i Kamień krwi we oba te przedmioty) i kładziesz na blacie list. Przecinasz pieczęć nożem (tym leżšcym na biurku) otwierasz i czytasz list. Składasz go z powrotem, we patyczek i odpal go w palenisku, po czym zapal nim wieczkę. We lak (to czerwone co leżšce po lewej stronie) i podpal go nad wieczkš. Skap trochę na pieczęć i zabierz list.Podejd do ławy, jest tam portret Leonarda. Za nim znajduje się kartka z mechanizmem zegara. Włóż jš do portfolio. Sš na niej koła zębate i tarcza zegara. Teraz jedyne co musisz zrobić to ułożyć zębatki tak, aby ruszyły wskazówkę zegara. Jest to całkiem łatwe (mylę, że najlepiej jest układać zębatki po lekkim skosie na przemian, czyli mała, duża, mała, duża i ostatnia mała na godzinie 12 - tej, nie musisz korzystać z wszystkich zębatek). Po ułożeniu mamy filmik eee... znaczy sen Valdo i następuje kolejny dzień.Dzień 1 (23 wrzenia 1522)Za dnia udostępniš się nowe rzeczy do zabrania. Wyjd z pokoju i zejd po schodach. Zaraz przy wejciu do kuchni będzie miotła, a po lewej w worku przy cianie Ziarno pszenicy wszystko to zabierz i zejd niżej. Na drzwiach wiszš Szczypce (aka Obcęgi, możemy je też dostać w warsztacie), po prawej stronie schodów znajdziesz Szczapy drewna (na lewym brzegu w ogrodzie sš pieńki, które będzie można poršbać na szczapy za pomocš siekiery), a po lewej Węgiel (we od razu trzy garci, nie będzie się trzeba póniej wracać). W kuchni na kredensie po prawej będzie Tymianek, a po jego drugiej stronie Cytryna. W warsztacie na rodku (po prawej stronie kominka) stoi przy cianie prasa, a oparta o niš jest Przekładnia zabierz jš i podejd do sztalug. Na kominku leży wider (aka większe wiertło), Zapalniczka oraz Żelazne pudełko. Na kominku wisi Kartka, którš zdejmiesz za pomocš Szczypiec. Podchodzisz do drzwi wychodzšcych na korytarz i bierzesz Przekładnię leżšcš na podłodze, oraz Wygrawerowanš tabliczkę ze skrzyni. Na szafce przy cianie sš wyżej wspomniane Szczypce. Idziesz do maszyn w drugim końcu warsztatu, wiercisz dziury (tym większym widrem) w obu Przekładniach i zabierasz Korbę. Wróć do drzwi prowadzšcych do holu i napraw Lewarek, poprzez dodanie Przekładni (tej ciemniejszej), zabierz go. Obróć się do drzwi (wypadły one z zawiasów), podłóż pod nie Lewarek i wstaw je z powrotem. Zabierz Lewarek.Poznanie madame BabouMożna jš poznać na dwa sposoby. Albo idziesz do pracowni Leonarda, gdzie już czeka na Valdo, albo naprawiasz fontannę (gdy wstawisz mechanizm do wody, Babou zawoła Valdo przez okno). Pierwszy wariant jest jakby luniejszy, ale to tylko moje zdanie.Naprawa fontannyPamiętasz kartkę zdjętš z kominka? Włóż jš do portfolio. Znajduje się na niej mechanizm fontanny, który musisz naprawić. Zanim uruchomisz mechanizm uwalniajšcy wodę (przyciskasz na rysunek mostu) należy poprawnie ułożyć rurki i kule z pola w lewym górnym rogu. Najdłuższš rurkę umieszczasz w prawym otworze pojemnika, tak aby nie wystawała ponad dno, mocujesz do niej kulę z otworami na górze, a do drugiego otworu doczepiasz najkrótszš rurkę; dodaj drugš kulę tak aby rurka wchodziła do otworu na dole. Ostatniš rurkę umieć pomiędzy pojemnikiem i kulš tak, aby wystawała ponad dno pojemnika. Teraz podcišgnij podnonik połšczony z systemem zbiorników i uruchom mechanizm. Kliknij na rubę Archimedesa, a potem docinij Prasę hydraulicznš i już. Valdo będzie miał kolejnš wizję (tym razem Leonarda i króla Francji). Dowiesz się z niej, iż mechanizm fontanny jest w stodole. Wyjd przed dom (tam gdzie stoi ławeczka). Drzwi po prawej sš teraz uchylone wchodzisz. Okazuje się, że jest to pokój Saturnina (możemy od niego kupić kilka rzeczy). We System fontanny i wstaw go do zbiornika wodnego na zewnštrz. Misja fontanna zakończona.Handel z SaturninemPo odzyskaniu systemu fontanny dostaniesz możliwoć handlowania z Saturninem. Możesz od niego kupić: Szpulkę do szycia (dwie złote monety niezbędna do ukończenia gry), Sztabkę bršzu (trzy złote monety bršz możesz zrobić sam, o tym jak w Odlew klucza oraz wyrób papieru - niżej), Cukier (dwie monety niezbędny) oraz dwie Kartki papieru (każda za jednš monetę papier możesz zrobi sam, instrukcja w Odlew klucza oraz wyrób papieru). O tym jak zdobyć więcej pieniędzy w Wyró... [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • leborskikf.pev.pl
  •